پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۴۰:۵۱

پروژه نفتی «کاشاگان» قزاقستان 7 دسامبر افتتاح می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: وزارت انرژی قزاقستان از برگزاری رسمی مراسم افتتاحیه پروژه نفتی «کاشاگان» در این کشور در تاریخ 7 دسامبر سال جاری (17 آذر ماه) خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از «کانیوز»، مراسم افتتاحیه رسمی پروژه نفتی «کاشاگان» در منطقه «آتیرائو» قزاقستان، 7 دسامبر سال جاری (17 آذر ماه) برگزار می‌گردد. بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی وزارت انرژی قزاقستان، 28 سپتامبر سال جاری تولید نفت در پروژه نفتی کاشاگان از سر گرفته شد و قرار بود مراسم افتتاحیه رسمی آن در تاریخ 23 اکتبر برگزار شود، که به تأخیر افتاد. به گفته این منبع، 14 اکتبر سال جاری تحویل نفت قابل فروش از این پروژه نفتی به سیستم خط لوله «کزترانس‌اویل» و همچنین تحویل گاز تجاری این پروژه به سیستم خط لوله «اینترگاز آسیای مرکزی» از سر گرفته شد.

«کنت بازومبایف» وزیر انرژی قزاقستان چندی پیش اعلام کرده بود که طبق برنامه‌ها قرار است تا آخر سال جاری در کاشاگان، 1.1 میلیون تن و در سال 2017 میلادی نیز از 4 تا 7 میلیون تن نفت تولید شود. پروژه تولید نفتی کاشاگان یکی از بزرگترین ذخایر نفتی در قزاقستان برشمرده می‌شود که ذخایر آن 35 میلیارد بشکه نفت برآورد شده است که از این تعداد 11 میلیارد آن قابل بازیابی است. تولید نفت از کاشاگان در سپتامبر سال 2013 آغاز شد، اما در ماه اکتبر سال جاری به دلیل صدمه در یکی از خطوط لوله نفت در این منطقه، تولید آن متوقف شد.



  کد خبر : 2888
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :